Mariebergsskogen den första maj 2014

(Kenzo)
Den första maj, i förrgår, var det dags för
Värmlands Cocker spanielklubbs
årliga inofficiella utställning i Mariebergsskogen.
 
Jag och matte åkte dit på efter frullen och spenderade förmiddagen där,
tillsammans med över ca 200 andra hundar.
 
Matte säger att hon är nöjd med hur jag uppförde mig och
att hon tycker att det är kul att åka på äventyr tillsammans med mig när jag sköter mig så bra.
*stolt*
 
 Dagens resultat;
domare: Thina Melleby
resultat: BIR med HP
kritik: Hane 1 år. Mkt rastypisk. Bra päls och färg.
Mkt välmusklad. Mkt bra öron. Korrekt ögon och nos.
Något brett huvud. Mycket bra hals och rygg.
Välvinklad. Bra svans. Bra bröstkorg och bröst.
Rör sig mycket bra. Välvisad.
 
 
Eftersom jag numer ställs ut i vuxenklass var konkurrensen i gruppfinalen
självklart alldeles för svår i dagsläget.
Jag åkte ut som nr 7 av 8 vuxna hundar.
 
/Kenzo
 

Kommentera inlägget här :