Träningstävling i Munkfors.

(Izor & Kenzo)
Tisdag 29 juli 2014
 
I förrgår spenderade vi, tillsammans med matte, kvällen på Munkfors brukshundklubb.
'Munkfôrs-gänget' anordnade och bjöd in till träningstävling.
Vi hade några supertrevliga timmar tillsammans med både två- och fyrbenta vänner.
 
Det bjöds på en klass 2 bana (typ) som var helkul att köra på.
Ann-Catrin hade bakat mumsiga hallonmuffins och kaffe och dricka fanns att köpa till.
Hur mysigt som helst att sitta där i gröngräset, i skuggan, och fika och tôla tillsammans i pausen. 
 
Tack för att vi fick komma och vara med!!!
 
Tusen, tusen tack vill jag, än en gång, rikta till Anna
som lånade ut sin fina lilla Jack Russeltik, Mira, till mig denna kväll.
Jag hade alltså kvällen till ära två (!) hundar att tävla med.
Det var såå kul!!!
 
Matte säger att hon är glad att Kenzo blir en 'mediumhund'.
Hon tänker att det lätt skulle kunna bli väldans 'körigt' att ha båda sina tävlingshundar i samma storleksklass..?!
 
Alla hundar fick, tillsammans med sina förare, köra banan två gånger var.
D.v.s alla hundar utom jag (Kenzo),
som är alltför ung fortfarande,
men nästa år- då vill jag också vara med!
 
Allra först ut var matte & Mira.
Det var deras första lopp tillsammans och matte var nöjd efteråt.
De fick 10 fel, samtliga på kontaktfält.
 
 Så här såg det ut;
https://www.youtube.com/watch?v=YmUvHMlqMEA&list=UUfWmukdtI1FtgES0R5bKAJA
 
 
Som nummer tre startade sen jag (Izor) & matte.
Matte var jublande glad för slalomen 'gick som en dans'!!
Vi kom i mål med 5 kf-fel.
 
Så här såg det ut;
https://www.youtube.com/watch?v=3cR2iyBWRew&list=UUfWmukdtI1FtgES0R5bKAJA
 
 
Andra gången som matte & Mira körde kom de i mål med 5 fel.
Mira hoppade över kontaktfältet på väg upp på balansen.
 
Så här såg det loppet ut;
https://www.youtube.com/watch?v=6CT2DrA0ujc&list=UUfWmukdtI1FtgES0R5bKAJA
 
 
Andra loppet för mig (Izor) & matte var ingen hit. Matte trodde jag fått nog i värmen.
Jag körde mitt eget race å hade skoj i alla fall. Men det får ni ingen film på. ;-)
 
 
Matte hade med sig kameran och knäppte en massa bilder, ca 300 (!) st under kvällen.
Utan att ha blivit rensade eller redigerade kommer det här en STOR bildbomb från kvällen.
 
Låna gärna bilder om Ni vil men glöm inte att ange källan och/ eller fotografen. :-)
 
Håll tillgodo!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tack för en mycket trevlig kväll i Munkfôrs!!!
 
/Izor & Kenzo.
 
P.S Om Ni orkat ta ER genom hela inlägget och alla bilder
så vore det väldans trevligt om Ni ville lämna ett litet avtryck efter Er här i bloggen! D:S

 

Kommentarer :

#1: Ann-Catrin

Vilka härliga bilder!!

Svar: Det var en härlig kväll!!!
Fler så'na. 👍
Izor & Kenzo

skriven

Kommentera inlägget här :