Det allra första viltspåret!!!

(Lupuz)
I dag var det dags för mig att prova på något hittills helt okänt för mig,
nämligen viltspår.
 
 
Strax efter kl. 9 tog matte med mig och Izor och åkte till skogs.
Väl framme gick vi en skön promenix i en, för mig, helt ny skog.
 
Matte hade bestämt träff med en av sina vänner kl. 10.
Hon hade lovat oss lite hjälp med spårandet, å det fick vi.
 
Åter igen;
tusen tack för all hjälp och för att Du än en gång tog dig tid att hjälpa oss. <3
 
Izor fick gå ett spår först och matte tycker att han gjorde det på ett mkt bra sätt. 
Han var lite väl ivrig till att börja med men efter en liten stund så tog han sig samman och koncentrerade sig.
Han fixade bl a en rätt så klurig spetsig vinkel mycket fint. *tummen upp*
 
Sen var det min tur...
Först funderade jag lite på vad det var jag skulle göra egentligen.
Mattes kompis stod bakom matte och jag tyckte att hon var väldans spännande,
vilket gjorde att jag fokuserade åt fel håll. :-)
Matte tog då tillbaka kameran och kompisen fick ta över spårlinan- då började jag 'arbeta'.
Det var lite svårt att koncentrera sig hela tiden men med kortare avbrott, för t ex blåbärsätande och spindeljagande, så klarade jag av att nosa mig hela vägen fram till målet- som var en klöv!!
Denna klöv fick jag sen leka och busa med och även gnaga lite på. *nöjd och lycklig*
 
Detta var väldans kul och jag hoppas det blir många fler gånger framöver-  
och gärna ganska snart igen!! :-)
 
 
Ååh en så'n bra förmiddag!!
 
/Lupuz

Kommentera inlägget här :