Agilitytankar

(Linda)

H J Ä L P ! ! !
 
Agilityvänner, jag behöver Er hjälp.
Jag skulle uppskatta om Ni ville läsa detta inlägg och sedan även ta Er tiden att skriva en kommentar. <3
 
I går var det tävling på Karlstads brukshundklubb.
Jag ska inte i detalj redogöra för vår dag där, men;
 
I hopploppet nollade Izor vilket resulterade i både klassvinst och pinne!!
*tjohoo*
Detta var ju inte vilken pinne som helst för oss utan den 6:e och 'sista' (om man nu så vill) i klass 1.
 
 
Nu har jag ju en massa funderingar kring om jag ska flytta upp oss till klass 2,
eller om jag ska avvakta och stanna kvar i 'ettan' ett tag till..?? :-o
 
Vad tänker NI?
 
För-/ och nackdelar med de båda alternativen?
 

Som Ni väl har sett så är jag för dagen aaningens rund om magen, och ja, det är inte bara godis därinne. ;-p
Detta kommer troligtvis att innebära att jag inte kommer kunna delta på så många fler tävlingar denna säsong..?
 
Då tänker jag att det kanske är bättre att stanna kvar i ettan
än att flytta upp i tvåan och sen bli borta en längre period..?
Jag tänker att det kanske är bättre att komma tillbaka till ettan efter uppehållet än att komma tillbaka och tävla i tvåan då jag troligen inte hinner få någon rutin i tvåan innan mitt kommande uppehåll..?
 
Å andra sidan tänker jag att om jag flyttar upp i tvåan så har vi ju inte direkt 'stressat' dit då vi ju har 'harvat' rätt länge i ettan och har rätt bra koll på vad som förväntas av oss i den klassen.
Kanske är det dags att vi utmanar oss själva genom att öka svårighetsgraden och testar i tvåan?
En annan 'fördel', för mig som är tjock nu, är ju att det blir mer handling och kanske några färre raksträckor att springa..?
 
Snälla Ni, ös på med era visdomsord! :-)
 
/Linda

Kommentera inlägget här :