Om dagens veterinärbesök...

(Kenzo)
 
I dag har jag varit hos veterinären på besök.
Det var dax för min ett-års-vaccination.
 
Veterinären tittade och klämde och kände på mig när jag stod på bordet i undersökningsrummet.
Hon gjorde det rejält och ordentligt, något som jag förra våren skulle ha protesterat mot.
Dagens veterinär, Caroline, var gullig och jag gillade henne 
så jag bestämde mig ändå för att det var helt okej att hon undersökte mig.
Matte var mäkta stolt över mitt uppförande. :-)
 
Caroline kikade på mina tänder och sa till matte att jag har väldigt fina tänder.
*nöjd-och-sträcker-lite extra-på-mig*
Matte bad då Caroline att räkna mina tänder och se så att jag hade alla de tänder jag borde ha-
och det hade jag!!
Det matte tyckte var allra bäst var hur jag reagerade på att veterinär-Caroline kollade ännu en gång i min mun
och att hon gjorde det noga, jag fann mig i det. :-)
 
Caroline berättade att hon själv också har en liten gårdis hemma.
-"Bra där vetis!! Rätt ras!!" ;-p
 
Vidare sa hon att hon tyckte att jag var väldigt fin och att jag var väldigt bra i hull.
Matte blev jätteglad över de fina orden!
 
Innan vi gick in till Caroline för att få vaccinations-sprutan ställde matte mig på vågen.
Jag väger i dag 9,9kg.
 
I går var Ingela & Jan snälla och tog med sin mätsticka till utställningen 4H-gården
för att hjälpa matte med att mäta mig.
Matte har funderat en del på hur hög jag egentligen är.
I går mätte de mig flera gånger, för att få det så rätt som möjligt.
Jag är ca 38,5-39 cm i mankhöjd.
 
Et voilá, där fick ni en liten updatering om mig! :-)
 
/Kenzo
 

Kommentera inlägget här :