Agility!

(Izor)
 
I dag började vi dagen med veckans andra träningspass i ridhuset på 4h-gården.
Precis som i tisdags var det vi och matte, Daisy & Felicia och Zack & Sofia.
 
Kenzo: Jag fick race'a runt i ridhuset när det var banbygge.
Det är såå kul att springa som en tok där i ridhuset. 
Jag har dessutom fått mig en fin-fin buskompis i Zack. 
Vi brukar härja loss tillsammans. ;-p
När det var dags för träning så fick jag träna slalom på 4 pinnar. 
Vi tränade både höger och vänster slalom. 
Vi hade även ett hopphinder som jag fick testa lite. Matte visade mig lite olika vägar runt och över.
Det 'enda' jag behövde göra var att jaga godishanden- å dä ä ju inte direkt svårt! :-)
Självklart så var jag duktig i dag oxå. *haha*
Det matte var allra mest nöjd över var att vi tränade samtidigt som Zack körde på banan.
Vi tränade väldigt nära banan och Zack var rätt lycklig över att få träna så han hördes lite.. :-)
Trots det så kunde jag koncentrera mig på det matte ville att jag skulle göra och jag stannade kvar hos henne. Hon var rätt säker på att jag skulle smita bort till Zack nämligen, så: tji fick hon!! 
En gång blev jag lite för frestade och ville springa bort till Zack men vände direkt när matte sa till mig.
Tänk att det krävs så lite för att matte ska bli glad..!!??
 
Izor: Jag fick träna på en kombination idag. Det var 18 eller 19 hinder tror jag.
Den var lite lurigt bitvis, bl a för att vi bytte ut ett hopphinder mot däcket,
som då kom i en småknepig vinkel i förhållande till slalomen,
som vi skulle ta både både före och efter.
Å så var det ju denna slalomen... *suck & stön*
Jag tror att både jag och matte har tappat självförtroendet nästan helt vad gäller slalom nu..? :-(
Det spelar ju ingen roll när i banan slalomen är placerad eller från vilken vinkel man ska ta slalom, det blir alltid fel för oss. Allra 'värst' är ju 'högerslalom'... *H J Ä L P*
Om man bortser från missarna med däcket och vid slalomen så fanns det faktiskt delar som flöt på rätt bra oxå och dem får vi ju inte glömma bort mitt i all vår 'slalom-ångest'...
 
Här är en liten film från dagens träning;
 
http://www.youtube.com/watch?v=AgdjMfvgVQE
 
Tack för träningssällskapet idag; Daisy, Felicia, Zack & Sofia! <3
 
/Izor & Kenzo

Kommentera inlägget här :