Agilitytävling i Hällefors

(Izor)
I dag har jag, Kenzo & matte varit på Hällefors brukshundklubb.
Jag har tävlat, igen. :-)
 
Båda loppen resulterade i 15 fel vardera.
För att se det positiva så blev jag inte diskad i någon av starterna idag.
 
Matte har haft några delmål att fokusera på denna säsong.
* Det ena delmålet handlar om att komma underfund med när? var? hur? inför våra starter. Alltså när och hur/ på vilket sätt vi ska värma upp inför loppen. Vad som passar mig (och oss) för att inför starten 'landa' och på ett så bra sätt som möjligt vara redo och laddade för tävling.
--> Detta tycker matte att vi har klurat ut och lyckats med. :-)
* Ett annat delmål är att försöka komma i mål, d.v.s att inte bli diskade i V A R J E start. Så har det sett ut för det mesta tidigare. *suck*
--> Kikar man på resultaten från de starter vi har gjort denna säsong så har vi kommit i mål fler gånger än vad vi har diskat oss!! *tjohoo*
* Ytterligare ett delmål handlar om att undvika de ständiga felen på KF-hindrena.
--> Där är resultatet väl ca 50/50. En klar förbättring alltså, även om vi har en bra bit kvar.
* Så har vi ju- självklart: SLALOMEN.
--> Där känns vägen till en säker slalom låång! 
 
********************************************************************************************************************************
 
Dagens lopp med '+' & '-'
 
Hopploppet;
 
https://www.youtube.com/watch?v=ZkciuX8kekA
 
+ banan passade oss bra
+ bortsett från slalomen blev det ett bra lopp.
+ känslan var väldigt bra
+ det kändes som om vi hade flyt genom loppet
+ Izor följde med trots en stressig och hastigt påkommen start
(detta p g a många strykningar så det gick undan)
+ Izor genomförde faktiskt loppet, trots allt regnande,
och han gjorde det med en fin attityd och ett härligt 'go'
 
- S L A L O M E N !!! där vi samlade på oss loppets samtliga 15 fel. *grrr*
 
*********************************************************
 
Agilityloppet;
 
https://www.youtube.com/watch?v=9X66E8ppZLw
 
+ (ett superstort plus) inte ett enda fel på KF-hindrena!! *tjohooo*
 
- Izor springer förbi ett hopphinder och tar sig en liten kik på publiken (har aldrig hänt tidigare!!??)
 
*************************************************************
 
Ytterligare två positiva saker med dagen;
 1) Att jag numer har ett alldeles eget tält!! Jag är sååå glad för det!
Vet inte hur jag skulle ha klarat mig utan i dagens konstanta ösregnande..?
2) Fotbollsskor! Vilken skillnad och vilket grepp!!
Jag kommer aldrig mer tävla i 'vanliga' skor när det är blött i gräset- suveränt!!
 
********************************************************************************************************************************
 
Trots regnet har vi haft en bra dag på tävling!!
 
/Izor

Kommentera inlägget här :