Agilitytävling i Torsby 19 juli 2014

(Izor)
 
Tävling
I lördags var det åter dax att spendera dagen på agilitytävling.
Denna dag var vi i Torsby.
Med oss i bilen hade vi Uma & hennes matte Felicia oxå.
*kul med sällskap*
 
Det var JÄTTEVARMT hela dagen,
men matte och Felicia lyckades fixa med tältet så att vi hade skugga och 'korsdrag' hela dagen.
*tack och lov*
 
Första loppet var agilityloppet.
Där diskade vi oss därför att jag fick för mig att springa upp på A-hindret när jag inte skulle.
Matte förstod  ingenting. A-hindret brukar inte dra så mycket att jag tar det på eget initiativ så det var inget matte kunde förutse.
Bortsett från att vi blev diskade så hade vi ändå känslan av ett bra flyt under loppet. :-)
 
Ag1, Torsby 19/7-2014
https://www.youtube.com/watch?v=U_FryKgySPc&list=UUfWmukdtI1FtgES0R5bKAJA
 
Dagens andra lopp var alltså hopploppet.
Även i detta lopp gjorde jag något som matte inte kunde förutse. Jag sprang förbi en tunnelingång och sprang sedan bakom och 'runt' hela tunneln. Matte blev jätteförvånad! :-)
Jag kom i alla fall tillbaka till matte, utan att ta den andra ingången, så det bidde 'bara' 5 fel av den missen.
Fem fel plus en masa onödig tid som tickade på...
Även under detta lopp var känsla bra och det kändes som att det flöt på. Detta trots att matte innan start inte hade en klar plan på hur hon skule handla. Hon tyckte att det var omöjligt att lösa banans klurigheter på ett bra sätt. Dessutom så var det så varmt innan vi startade att matte inte trodde jag skulle varken orka eller vilja..
Våra fem fel räckte till en andraplacering!!
Vi fick alltså både rosett och pris denna dag. *glada*
 
 
Ho1, Torsby 19/7-2014
https://www.youtube.com/watch?v=peXsgox8a4I&list=UUfWmukdtI1FtgES0R5bKAJA
 
/Izor

Kommentera inlägget här :