Häftigt!!

(Kenzo)

De senaste gångerna vi har varit i skogen på härliga promenader
har jag 'fått upp näsan' för en ny och
väldans god doft.
 
Matte har inte kunnat komma på vad det är jag har lärt mig att nosa upp.
Hon har funderat och funderat, men utan framgång.
 
Så här går det till i alla fall;
Jag känner doften, springer till det ställe där det doftar som mest, jag gräver och 'bökar'
 i marken en stund och sen, vóila- där hittar jag 'skatten'!! :-)
 
Matte har klurat på varifrån de små hårda 'bollarna' kommer, vilka träd de fallit ner ifrån...
Sen insåg hon att de inte kan ha fallit från träden, efter som jag bökar på marken och liksom 'gräver upp' dem.
Efter att matte, i går, pratat med sin vän Sophia så fick hon några idéer.
Så på kvällen googlade matte lite...
 
Nu vet hon vad det är för små bollar jag har kommit på att jag vill leta upp på promenaderna iskogen.
Bollar som jag faktiskt är riktigt bra på att hitta, om jag får säga det själv! ;-p
 
Det är;
TRYFFEL
 
Dessvärre tror inte matte att det är den varianten människor vill äta..
 
 
 
 

 Jag tycker i alla fallatt de både luktar och smakar väldans gôtt! :-)
 
/Kenzo
 
 

Kommentarer :

#1: Sophia

Hahaha bästa tryffel hunden Kenzo! Skit i lagottona, köpt en gårdshund!😋

Svar: Precis!! Å det bästa av allt; han har ju lärt sig alldeles själv!!
Nu ska vi 'bara' lära honom att finna RÄTT tryffelsort och jag kan tänka mig lite kantareller också. ;-p
Izor & Kenzo

skriven

Kommentera inlägget här :