Inofficiell utställning 4h-gården, Karlstad


Som jag redan berättat så var det alltså dax för årets utställningsdebut i dag.
Då det var på 4h-gården i Karlstad så betraktade vi det som 'hemmaplan'.
Det var ju nära och bra.
Vid 8-tiden i morse så åkte vi iväg.
Matte hade hela bilen full mä grejer :-)
Det blir ju så när lillmatte ska följa med en hel dag; mat, blöjor, xtra kläder, dricka, frukt.. Ja ni fattar va?

Mattes kompis Sofia mötte upp oss vid ridhuset några minuter efter att vi kommit fram.
Trots att hon är höggravid så ställde hon upp och 'hängde' med oss i ridhuset hela dagen.
Matte behöver ju ha lite hjälp med lillmatte när det är utställning för hon behöver ju fokusera på mig och på det vi ska göra tillsammans och det är inte lätt om lillmatte ska roas samtidigt! :-)
Måste bara säga att lillmatte skötte sig jättebra i dag!
Trots att det var en dag med en hel del väntan så var det inte mkt gnäll i från henne.
Duktig!!

S T O R T tack till Sofia för all hjälp idag!!
Utan DIG hade vi inte kunnat delta i dag.

I dag debuterade jag i juniorklass. Alla tidigare utställningar har varit i valpklass.
Jag var ensam hane i min klass och fick ett HP.
I öppen klass var det också en hane, ensam i klassen.
Vi fick sedan ställa mot varandra om titeln 'bästa hane'.
Detta var nå't helt nytt för mig och matte; att lilla jag skulle ställa mot en v u x e n hund!!
Vi visste inte att det är så det går till och blev något förvånade.

Gissa om vi (läs: i a f matte) var lyckliga när det var

J A G
som blev bästa hane och därmed BIR (bäst i rasen)!!
*tjohoo*

Då vi var nr 9 in i ringen så var det ju våran tur ganska tidigt. Tror att vi var klara strax efter kl 10.
Sen var det bara att vänta... och vänta... och vänta på gruppfinalen.
Som tur var så har det varit fantastiskt väder i dag, så vi tog en promenad ute i solen. :-)

Efter det hade varit "barn med hund"-
som är så fantastiskt sött (hoppas innerligt att Inez blir intresserad när hon blir lite äldre)-
så var det dags för finaler.

Eftersom jag alltså gick som junior i dag så fick jag ställa mot både juniorer och hanar från öppen klass (äldre hundar), svårt!
Vi var 11 st in i ringen i gruppfinalen.
 Domaren plockade ut 4 hundar som hon placerade.
Tyvärr så åkte vi ut direkt i den gallringen.
Men, men..

Domare i dag var
Gisela Balz.
(Det var Gisela som dömde mig i somras oxå, på Lillerud, den gången då det gick så fantastiskt bra.)

Dagens kritik;
"Maskulin juniorhane med bra bett och tänder.
Tillräcklig kropp.
Normala vinklar fram, kunde önska aningen bättre bak.
Rör sig väl."


Trots att det inte var vår dag i dag vad gäller samspel, fokus och 'koll på läget'
så måste vi ju vara väldans nöjda med dagens resultat!!!
*heja oss*
Det måste väl innebära att det bara kan bli bättre..? ;-)

Nu händer det inte så mkt mer här hemma hos oss i kväll.
Lillmatte sover sen ca 40 min tillbaka, Ambra och jag snarkar i kapp på olika ställen i huset och jag hörde att matte har siktet inställt på soffan med en påse chips och ett glas coca cola...
Söndagsmys hos oss alltså...

Ha dä!

/Izor
 

Kommentarer :

#1: Rebecka

Åh vad kul ! stort grattis Izor & Linda :D

skriven
#2: sophia

ÅÅ va duktiga ni va! Ja förstod aldrig att du hade anmält dig till utställningen!! Toppen bra resultat!! STORT GRATTIS!!! Nu är det officiella nästa! Pöss

skriven

Kommentera inlägget här :