Säsongsdebut!!!

(Izor)

I går var det äntligen dags för mig & matte att 'sparka i gång' agilitysäsongen 2014!
*tjohoo va kul*
 
Mattes väckarklocka ringde tidigt och när hon ätit och kommit i kläderna så åkte vi till Torsby.
Kenzo fick såklart oxå följa med oss.
 
Kenzo skötte sig superbra under dagen!
 
Mellan loppen och när vi väntade så gick vi flera promenader tillsammans.
Vid några tillfällen tog matte ut oss en och en och passade på att träna lite rallylydnadsmoment.
Det var ju jättebra för vi slapp att ha tråkigt och vi fick väldigt bra störningsträning samtidigt. 
Alla som någon gång har varit på en agilitytävling vet ju hur det brukar vara.
Ljudnivån är rätt hög och det är massa liv och rörelse på och kring tävlingsplatsen.
Både jag & Kenzo klarade störningen galant och kunde fokusera på matte och de momenten hon ville att vi skulle genomföra tillsammans. 
 
Åter till tävlingen då...
 
Första loppet var agilityloppet.
Vi blev diskade för matte gjorde ett otydligt byte så jag visste inte åt vilket håll jag skulle när jag landade efter hopphindret. När jag snurrat runt och såg matte så hoppade jag över samma hinder tillbaka oxå= diskning.
Samlade visst på mig några felpoäng på kontaktfälten oxå. Mate säger att man inte får flyga nerför, utan att man ska hela vägen ner innan man får fortsätta. Det är ju bara det att jag inte tycker att jag har tid med det. Det är ju så kul och jag vill bara vidare!! :-)
 
Så här såg agilityloppet ut:
 
https://www.youtube.com/watch?v=2FesAXqulLA&feature=youtu.be
 
Andra loppet var då hopploppet.
Där var det ju väldans nära att vi hade kommit runt utan diskning. Några felpoäng vid slalomen hade vi ju förstås med oss, men det är ju mer regel än undantag för oss. ;-p
Tyvärr så blev det en diskning näst sista hindret. :-(
Matte gjorde ett bakombyte och var helt säker på att jag skulle ta det och mer eller mindre hoppa sista hindret själv. Det gjorde jag alltså inte utan precis som i agilityloppet så hoppade jag samma väg tillbaka på näst sista hindret.
Matte får alltså inte vara för säker och ta saker för givna utan hon måste vara med mig hela vägen!!
Lesson learned! Hoppas vi ialla fall, för den diskningen var onödig!!
 
Så här såg hopploppet ut:
 
https://www.youtube.com/watch?v=nWZ4kwrmudQ&feature=youtu.be
 
Vår polare Zack (en tollare som nämnts här i bloggen tidigare) var oxå i Torsby och tävlade i går. 
Hans matte Sofia knäppte en himla massa fina bilder under dagen.
Matte har frågat om lov och fått tillåtelse att 'låna' de bilder som vi var med på för att visa här i bloggen.
Tack snälla Sofia för bilderna!

Fotograf är alltså Sofia Nilsson och bildernas rättigheter tillhör henne.
 
Först några bilder från agilityloppet;
 
Laddar för start i hopploppet.
 
Resten av bilderna är från hopploppet;
 
Vi hade en väldigt bra dag i Torsby,
om än väldigt lång då det var klass 1, 2 och 3 som tävlade på samma bana hela dagen.
 
Xtra tack till Daisy, Uma, Felicia & Camilla för det superba sällskapet hela dagen!!
<3<3<3
 
/Izor
 
 
 

Kommentera inlägget här :