Officiell utställning i Kolbäck

(Kenzo)

 På Kristi himmelsfärds dag, i torsdags, var jag och matte i Kolbäck på
Svenska gårds- och vallhundsklubbens (SGVK) officiella utställning i Kolbäck.
 
Det var 42 stycken dansk/svenska gårdshundar anmälda och 39 av dem närvarade på utställningen.
 
Matte funderade en del på hur det skulle komma att gå för oss under dagen
och hon var väl lite smånervös..?
 
När vi har ställt på inofficierlla utställningar har det varit 'många' gårdisar i fall jag har haft 2 konkurrenter. :-)
Denna dag hade jag 38(!) stycken.
 
Inte i sin vildaste fantasi, säger matte, kunde hon tro att resultatet skulle bli som det faktiskt blev.
 
Jag, lille Kenzo från Kil, gick och blev BIR!!!
Jag fick därmed mitt livs första cert!!
Vilken utställningsdebut!!! :-)

Förstår Ni hur stort det är?! Bäst I Rasen! 
Alltså, för dagen, den finaste av alla de 39 (!) gårdisarna som visades.
Det är helt otroligt!
 
Matte svävar fortfarande som på moln här hemma. <3
 
Matte hade inte varit och tittat på en enda utställning innan hon skaffade Izor.
Hon trodde aldrig att utställningar var något som hon faktiskt skulle komma att gilla,
hon trodde inte att det var 'hennes grej'. :-)
Men hon har sedan dess ändrat sig och kan numer tillkännage att hon faktiskt tycker att det är kul och att det är en himla massa känslor inblandade.
Aldrig kunde hon heller tro att hon skulle fälla tårar av lycka i en utställningsring,
det gjorde hon i torsdags! :-)
Matte blev så glad och rörd att tårarna rullade nerför hennes kinder,
först när jag placerade mig som bästa hane i juniorklassen och sedan när jag även blev bästa hane.
Ni kan ju bara tänka ER hur hon reagerade när jag sedan blev BIR!?! ;-p
 
Matte säger även att hon är mer än nöjd med hur jag klarade av hela dagen, med miljön och många mil i bil samt hur jag skötte mig på bordet, hon säger att jag aldrig tidigare stått så stilla och så fint på bordet.
*guldstjärna till mig*
 
Förutom de fina orden och rosetterna vann vi även ett presentkort på en anmälningsavgift till en utställning.
Tack!
 
Dagens resultat;
 
Domare: Rodi Hübenthal
Kritik: "mycket välbyggd. normalt utvecklad för sin ålder.
mycket bra huvud och uttryck. korrekt halslängd.
bra överlinje med bra längd i kroppen. välvinklad. rör sig väl.
ganska stora färgmarkeringar men tillräckligt vitt."
 
'Du och jag matte.' <3
 
/Kenzo
 
 

Kommentera inlägget här :