Agilitytävling lördagen den 31 maj 2014

(Izor)
Tävling i Linnebäck

I går (lördag) var det tävlingsdax igen.
Denna gång var det en kvällstävling och det var lite ovant.
Konstigt att liksom ha hela dagen hemma och vänta på att det ska bli dags att åka till tävlingen.
 
Vi började dagen med att åka till skogen å gå en härlig promenad.
Matte hade med sig sin kompis Marie och så var det jag (Izor), Kenzo och Kovo.
Det var superskönt i skogen.
Solen strålade men det hade inte hunnit bli alltför varmt ännu så vi njöt verkligen!
 
På eftermiddagen, vid 13.30, packade matte in oss och alla våra tävlingsgrejer i bilen och så åkte vi iväg.
Självklart fick min vapendragare och supporter, Kenzo, oxå hänga med. :-)
 
Tävlingen var i Linnebäck, dit tar det bara ca 1h med bil hemifrån oss så det kändes som' nästgårds'. :-)
 
Denna tävlingsdag var det klass 1 agility och hopp.
Tävlingen genomfördes på en bana och det flöt på bra.
 
 
Mitt första lopp var agilityloppet.
Det var första gången på länge
(läs: på väldigt många starter)
som vi tog oss runt, jag & matte, utan att diska oss.
Matte var jätteglad!!!
Å då är jag oxå jätteglad!!
Vi kom i mål med 10 fel, som vi självklart drog på oss vid slalomen. *ooops*
Alla tre KF-hindrena var med i banan och jag fick inte ett enda fel på dem. *tjohoo*
 
Så här såg det ut;
https://www.youtube.com/watch?v=ndBHpEMuFJY
 
 
Mitt andra lopp var då alltså hopploppet.
Även i detta lopp var känslan bra och det flöt på, bortsett från slalomen- såklart!
De svårigheter matte hade sett inför loppet klarade vi av på ett bra sätt.
Av någon anledning vände jag i en tunnel och sprang ut igen, då blev det lite snurrigt och när matte hade räddat upp det glömde hon bort sig lite i ett byte/ en placering, en vägran blev det vid slalomen och sen fel tunnelingång på näst sista hindret...
Det var synd att vi diskade oss för loppet kändes som sagt bra..
 
Så här såg det ut;
https://www.youtube.com/watch?v=h0QlYPtPPUM
 
 
Innan nästa tävling, som inte ligger alltför många dagar bort i tiden, så ska vi visst träna ett par gånger. :-)
Det hade vi inte gjort inför denna tävling.. *ler*
 
Nya tag nästa gång!!!
 
/Izor

Kommentera inlägget här :