Utställning!

(Kenzo)

I dag har jag varit på utställning.
Den hölls i 4H-gårdens ridhus i Karlstad.
Det var väldigt skönt att det var så nära och det kändes ju som om vi var på hemma plan. ;-p
 
Izor fick stanna hemma hos husse och lillmatte
-och det var nog bra...
Det var ganska stökigt där i ridhuset och jag tror att Izor hade tyckt att det var rätt jobbigt att vara där idag..?
 
Hur som helst...
 
Jag och matte var i alla fall på plats.
 
I dag var det så många som 5 dansk/svenska gårdshundar anmälda.
Det kanske inte låter så mkt,
men här i trakterna har det tidigare inte brukat vara så många på de inofficiella utställningarna.
När Izor ställdes ut var han nästan alltid den ende gårdisen..
 
I dag var det 2 hanhundsvalpar och 3 tikvalpar.
 
Kul att vi blir alltfler gårdisar här i trakterna!! :-)
 
Resultat:
 
Domare: Gunilla Trangärd
 
Kritik: "Vackert huvud. Mörka ögon. Bra rygg. Bra vinkl. fram o bak. Rör sig bra."
 
Bästa hane med HP och BIR.
 

I gruppfinalen var vi ca 15-20(!) valpar och där åkte jag ut...
Matte är väldigt glad och stolt över mig.
Hon tycker att jag har skött mig så bra i dag!!
 
Å jag är själv rätt stolt. ;-p 
 
 
 
Bilderna är tagna och lånade av Sofia Nilsson.
 
Den fin-fina tollaren ovan är min snygge kompis Zack som idenna dag blev både BIR med HP och BIG-1!!
Massa grattis till Dig, Zack, och till din matte & husse.
 
 
/Kenzo

 

Kommentarer :

#1: sophia

stilig grabben är!:D

skriven

Kommentera inlägget här :