Morgonjogg

I dag blev morgonpromenaden 'utbytt' mot en morgonjogg.
 
Direkt när lillmatte var lämnad på dagis så åkte jag & matte till skogen.
Vi sprang 4,5km tillsammans.
Matte säger att hon tycker att jag sköter mig så bra och att hon litar på mig så jag fick springa lös hela vägen.
(Matte hade inte med sig varken godis eller koppel när vi lämnade bilen och sprang iväg.)
*älskar förtroendet*
 
Det var jätteskönt där i skogen på morgonkvisten.
Fåglarna kvittrade, himlen var klarblå, solen strålade och värmde skönt.
Det var ca 20 grader varmt redan vid kl.8 på morgonen.
 
Jag tycker att det är kul att matte får springa igen!
Dels för att det gör henne så glad och dels för att det oftast betyder att jag får följa med på härliga rundor.
Hoppas nu bara att hennes kropp 'håller' så vi kan fortsätta springa tillsammans!?!!
 
/Izor
 
 

Kommentera inlägget här :