Anlagsprov i viltspår

I dag har matte och jag varit på 'äventyr' -igen!

Efter frukosten och en skön morgontur i skogen packade vi in oss i bilen och åkte iväg...

Det var visst dax för mig att gå ett anlagsprov i viltspår.

*spännande*

Dessvärre så bidde jag inte godkänd, men vi blev ju en erfarenhet rikare efter denna dagen oxå. :-)

Domaren sa att han stött på älg när han la spåret, så vi 'tröstar oss' med att skylla på älgen!

Dessutom var det alldeles färsk rådjursspill i spåret...
Det blev liksom lite för stora frestelser tycker jag.
Det är inte helt lätt att veta vad man ska och vad man inte ska spåra, jag tar ju det som är mest spännande!
Dessutom så var det väldans varmt tycker jag.
Matte säger att hon ändå är rätt nöjd med våra insatser i dag.
Hon var inte nervös, varken inför eller under tiden vi spårade. Hon klarade av att vara tyst, pratade inte med mig å la sig inte i vad jag gjorde utan litade på mig. Detta är ju något postitivt som vi tar med oss efter denna dag.
Trots att det blev en spårväxling så tycker vi nog att vi skötte oss rätt ok idag. 
Jag var med fram till 3e sträckan, tappade alltså spåret efter 2 vinklar.
Trots att jag irrade fram och tillbaka så fann jag ju klöven, efter ca 23 min, så helt illa var det väl inte. :-))
 

Jaja, det är inte värre än att vi provar igen längre fram! 
 
Jag & matte vill än en gång säga
G R A T T I S
till de övriga fyra ekipagen som var med i dag och som allihopa blev godkända!!
 
Några bilder från vår dag i spårskogen;
(Om ni skulle vilja använda någon/några bilder;
glöm ej att skriva ut vem fotografen är och/eller varifrån ni tagit bilden!)
 
 
/Izor

Kommentarer :

#1: Hanna

Vilka underbara riktigt bra och farligt gulliga bilder! Vad duktig du är på att fota! Kul att se :-)
Tack för idag, det var roligt. Och ni kommer att fixa det nästa gång. Rosetten väntar ju på er ;-)
/Hanna och Hera

skriven

Kommentera inlägget här :