Utställningsdebut

(Kenzo)
 

I dag gjorde jag debut i utställningsringen.
 
Matte var inte nervös sa hon och jag tror henne, i a f till en början... :-)
Allt var frid och fröjd där vi stod vid 'ringside', MEN;
när vi väl stod där i ringen,
framför domaren,
då blev hon helt plötsligt supernervös och hennes händer började darra en massa.
Jag tror till och med att jag nästan hörde hur hennes hjärta bankade..?
 
 
Matte har i dag fullkomligt öst superlativ över mig.
*sträcker stolt på mig*
 
Hon var jättenöjd med att jag ville gå fint i ringen.
Detta trots att jag dagen till ära visst skulle ha ett annat koppel på mig
(ett utsällningskoppel visst),
ett med kedja på..
 
Jag skötte mig även väldigt bra när matte lyfte upp mig på det lilla bordet,
när en annan tjej, domaren, skulle 'klämma och känna' på mig.
Hon fick både klappa och klämma och titta i min mun- det Ni!! :-)
 
Där fanns även en tikvalp som ställdes ut idag, så vi fick gå in i ringen i konkurrensklass också.
Tiken hette: Sjölyckans Mystiska Melissa SE21922/2013 (e. Kitenga Mystify Matrix u.Ackabos Ebba)
Efter konkurrensen var jag välkommen in i ringen ännu en gång, i gruppfinalen..
Jag & matte var alltså inne i ringen tre (!) gånger i dag. 
 
 
Resultat;
 
Jag blev BIR med HP och BIG-4.
 
Domare;

Johanna Haglund.
 
Kritik;
 
"Pigg o glad valp av utm modell.
Välutv huvud för åldern m passande nosparti.
MKt bra hals o rygglinje, ngt knappt vinkl. fram utm. bak.
Välburen svans.
Rör sig med glädje, lätthet o spänst."
 
Några bilder;
 
Tack snälla Felicia för att Du ville agera fotograf under min debut i ringen!!
 
 
 
Gruppfinalen
 
Nu är vi trötta och ska nog sova väldigt gott hela familjen.
I morgon bär det av på nya äventyr...
Det blir agility i Arvika, där Izor ska göra fyra starter.
*heja, heja*
 
Väldigt nöjda med vår dag säger vi nu;
God Natt!!
 
/Kenzo

Kommentarer :

#1: Åsa o Spira

Grattis! Det såg jättefint ut på fotona! Stilig grabb de är, den där kolasås-nosen! Lycka till imorn, jag håller tummarna för er alla imorn!

skriven
#2: Lillemor Carmonius

Så fina ni är i hop.....han är ju en stjärna<3<3<3 Så glaad för din skull! Hoppas det går bra idag för Izor!
Kramlikram!

skriven

Kommentera inlägget här :