Matte gästbloggar


Hej hej!
Ja, jag fick faktiskt lov av Izor att skriva några rader här.
Jag har ju en "egen" blogg oxå (www.lindasbubbla.blogg.se), men eftersom jag tänkte försöka att inte skriva så mycket om mitt hundliv i den så skriver jag några rader här nu...

I går var jag och Inez inne i stan på diverse ärenden.
Hundarna var hemma.
Tänk att så snart man ska åka iväg på något och vet om att hundarna är ensamma hemma,
då springer tiden iväg i ett rasande tempo.

Så känns det i alla fall för mig!

Kanske är det så att jag skämmer bort mina hundar med att de mycket sällan, nästan aldrig faktiskt, är ensamma hemma..?

Men det är ju så jag vill ha det!

De har ju inte valt sin husse och matte, men vi har valt dem.
Därför är det oxå vår skyldighet att se till att de har det så bra som det bara går (å helst lite till ;-)

Hur som helst..
Första stoppet på vår "utflykt" igår drog över på tiden och därför blev det lite stressigt på de andra ställena och jag fick hålla ett högt tempo och skynda på.

När vi packade in oss i bilen 'råkade jag'
(ja, för jag erkänner att jag brukar bita mig i tungan och hålla kommentarer som den för mig själv)
säga nå't i stil med att;
"å att de alltid är så stressigt när jag ska göra något."

Direkt fick jag då kommentaren; Jaa, gör dig av med hundarna!

Men va!!!!????

Efter alla år?! Känner Du mig inte alls, eller..?

Hundarna och livet med dem är ju ett av mitt livs största glädjeämnen och det sista jag tänker göra är att:
"göra mig av med hundarna."

SÅ DET SÅ!!

Jag blir bara så ledsen.
Varför kan inte folk istället uppmuntra och stötta och vara glada för att jag har dessa hundar?
Dessa hundar som ger mig så obeskrivligt mycket!!

Därmed inte sagt att alla har en negativ inställning till att jag har hundar och visst får jag hjälp och stöd, men det är ändå det där negativa som sätter sig fast i tankarna. Tråkigt...

Jaja, jag ville egentligen bara skriva av mig lite.

Bara så Ni vet;
Jag älskar mina fina vovvar och gör allt jag kan för dem! <3

/Linda

Kommentarer :

#1: Lillemor

MEN.....! Någon måste ha missat ditt hundintresse totalt! Vad tråkigt......Stå på dig Linda!/Kram

skriven
#2: Helena

Mm... Skulle nästan vara lättare att göra sig av med människor som hasplar ur sig oövertänkta kommentarer... Kanske något för folk att tänka på ;)

<3

skriven
#3: Elisabeth Wahlström

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!!

skriven

Kommentera inlägget här :