Inofficiell utställning i Karlskoga

 (Kenzo)

I dag har jag och matte varit i Karlskoga på en inofficiell utställning.
Vi var inomhus, i Botorps ridhus.
Matte säger att hon är glad att vi har haft möjligheten att träna agility i ridhus (tack Sofia!) några gånger för
nu är jag ju van vid dofterna och underlaget så det blev inget 'hinder' under utställningen.
 
Det var fyra gårdisar anmälda och på plats idag. Alla fyra var hanar, men vi var i olika åldrar.
en hane i valpklass 1: Leonberget'z Gabriel Golb, 'Pricken', SE53278/2013.
vi var två hanar i valpklass 2: Folke, 'Bus', SE24022/2013 & jag, Kenzo.
en hane i öppen klass: Bdas' Friherren, SE25179/2012.
 
Först fick jag ett HP, jag fick en stor fin lila rosett som det stod HP på.
Sen blev jag BIR och fick en rosa/gul rosett.
När det blev dags för gruppfinal så var vi ca 12 valpar inne i ringen.
Jag blev BIG-4!!!
 
 
Dagens resultat;
BIR med HP och BIG-4.
 
Domare;
Maritha Östlund Holmlund.
 
Dagens kritik;

"11 mån. Rejäl hanvalp.
Lovande kroppskonstitution.
Behöver få mer volym och breddas i fronten.
Huvudet har rätt form. Ngt runda ögon.
Breda lår. Utmärkta vinklar & rörelser.
Ngt stora färgfält."
 
Behöver jag säga att matte och jag är supernöjda med denna dagen!!!
 
Några bilder från dagen (tagna med mobil och därav ingen toppkvalité, men ändå...)
 
Två filmsnuttar från gruppfinalen;
 
http439Ow4Dv2K0://www.youtube.com/watch?v=
 
http://www.youtube.com/watch?v=W8XUYS8re4I
 
/Kenzo
 

Kommentera inlägget här :