Har slalompoletten äntligen ramlat ner nu?

(Izor)

På vår senaste träning tror vi (jag & matte) att " 'slalom-poletten' trillade ner".
ÄNTLIGEN!!!
Det var en placeringsdetalj som gjorde susen.
Denna enda ändring vid slalomen gjorde att jag klarade den på VARJE försök.
Behöver jag ens nämna att matte var glad!?! ;-p
Det som är lite 'märkligt' är att det tagit såå många träningar och tävlingar och såå mycket funderingar för att matte (och jag) slutligen skulle komma på hur jag vill att det ska vara vid slalomen.
Av en slump kom vi nu alltså på det och knepet är i princip raka motsatsen till vad matte tidigare har gjort och trott. *ler lite*
 
Här är en film på den 'magiska träningens' kombination.
Denna kombination innehåller flera delar som för oss har inneburit olika svårigheter.
Svårigheter som vi här fixar, alla under en och samma kombination.
Som sagt, matte var såå glad och jag tror minsann att hon fortfarande svävar som på moln över detta träningstillfälle!! :-)
 
(bild från träning i fjol, 2013)
 
Kombinationen innehåller:
dold tunnelingång
runt 
raksträcka
slalomingåg
slalom
dessutom håller matte leksaken väl synlig i ena handen samtidigt som vi kör-
det har INTE funkat förut!
 
https://www.youtube.com/watch?v=ywp4kkYMSGA&feature=youtu.be
 
 
/Izor
 

Kommentarer :

#1: Rebecka&Arwa

Ni är så otroligt bra!! Åh vad snyggt ni körde!
Jag längtar så tills jag kommer ner till Värmland igen så vi kan träna tillsammans, du förstår inte vad mycket motivation jag får utav er! Kram!

Svar: Men åå vilka fina ord!! ☺️Tusen tack!! Å nääe jag kan verkligen o te förstå att nån överhuvudtaget kan hämta motivation från oss!?! 😳
Izor & Kenzo

skriven

Kommentera inlägget här :