Ransäter International Dogshow 2014

(Kenzo)

I lördags var det åter dags för utställning för mig.
Matte, Izor & jag fick sällskap av vår granne Maria under dagen,
vilket uppskattades extra mycket av matte som då kunde få lite hjälp med att bära/dra alla våra grejer till och från bilen.
 
Som Ni väl alla redan vet så var det även denna dag dövarmt, över 30 grader.
Matte såg till att vattna oss ofta.
Vi fick dricka, bada, bli spolade med vattenslang samt turas om att ha kyltäcke på oss. 
Vi klarade oss faktiskt över förväntan bra- trots den jobbiga hettan.
Enda gångerna vi flämtade/ flåsade var, såklart, den korta stunden inne i ringen- i solgasset,
samt när vi gick till bilen för att åka hem. 
 
 Under bilen fanns det skön skugga att vila i under tiden som matte packade in alla grejer i bilen...
 
Jag skötte mig superbra inne i ringen säger matte.
Jag kunde möjligen ha sprungit på lite snabbare, men vem orkade det i hettan?!?
Uppe på bordet ställde jag upp mig snyggt direkt och stod sedan så under hela bedömningen. 
Jag brukar annars skruva lite på mig och liksom trampa runt när det är dags för bedömning på bordet,
men inte i dag!
Domaren gjorde en mycket noggran granskning, framifrån och bak samt bakifrån och fram och tog god tid på sig.
Trots detta stod jag alldeles stilla!! 
 
 
Dagens resultat;
Domare: Leif Lehmann Jörgensen
 
Kritik:  "15 månader. Hane av bra storlek. Bra öron.
Passande ögonfärg och pigment. Bra bett.
Bra hals. Stark rygg och väl ansatt svans.
Bra förbröst. Lite stel i skuldra.
Bra vinklar, benstomme och tassar.
Rör sig parallellt bak. OK fram.
Bra päls, färg och temperament."
 
Jag blev bästa juniorhane med Excellent och CK och 4 Bhkl.
 
 
Både matte och jag är nöjda med dagen.
Jag skötte mig fin-fint och fick en bra kritik.
 
********************************************
 
Dagens BIR och BIM:
BIR: nr. 319 och BIM: nr. 318...
 
*******************************************
 
Efter att ha spenderat halva dagen på utställning i en nästan outhärdlig hetta
tyckte matte att vi alla förtjänade en eftermiddag vid sjön.
Det var härligt!!!!
 
 
/Kenzo
 
 

Kommentera inlägget här :