Bra dag!!

(Izor & Kenzo)

Matte är glad, så glad idag! :-)
 
Strax efter lunh åkte vi till klubben för lite agilityträning.
Vi mötte upp Daisy, Uma & Fille där.
 
Vi körde följande hoppkombination av Geir Grefstad.
 
 
Izor: Jag klarade detta bra. (Såklart! *ler*)
Så bra att matte hade världens största flin på läpparna efteråt. :-)
Vi fick med: framför-, bakom- och blindbyte.
Jag kom bra in i slalomen och klarade den galant- alla 12 pinnarna!!
Gissar att det var mest det mattes flin berodde på..?! :-p

Matte tackar Anna Ö för tipsen hon gav på förrförra träningen.
Tips på hur matte kan visa mig ingången i slalomen på ett bra och tydligt sätt.
Ett sätt som hjälper mig att klara av hela vägen genom slalomen.
 
Dessa tips funkade kalas för oss på dagens träning!!! *tack*
 
Vi tränade även lite 'fram','lite runt' samt 'bakombyte' (över hopphinder).
 
Kenzo: Jag fick träna vidare på slalom- såklart. :-)
Detta klarade jag väldans bra även denna gång. *nöjd*
Fille hjälpte matte och mig med att vara belöningsplacerare,
vilket vi uppskattar mkt!! *tack*
 
Vi tränar vidare med 'koppel-metoden' och den funkar kalasbra för oss.
Matte är verkligen superglad över att vi nu har ett väldigt konkret
och 'lättförståeligt' sätt att träna in vår slalom på. 
 
Tack för det Stina Mattsson!!! :-)
 
Matte visade mig på slalomen, utankoppel, några gånger oxå och vet Ni vad..?
Jag klarade 7(!!) pinnar alldeles själv!!
Gissa om matte var lycklig då!?! :-p
 
Sen fick jag prova på lite hopphinder oxå.
Vi har inte träniat så värst mkt handling men vi testade lite.
Jag hoppade fyra hinder och vi fick med både svängar och framförbyte.
 
****************************************************************************'
 
Efter träningen åkte bort vi en liten bit från klubben, till ett av våra favvoställen,
där vi gick en härlig skogspromenad tillsammans!!
 
Jag (Kenzo) fick ha den där lååånga linan släpandes efter mig i dag oxå- fast utan att matte höll i den.
Snart kanske jag kan slippa den för matte blir alltmer nöjd med mina inkallningar.
Idag gjorde jag några kalasbra, snabba inkallningar trots att jag var mitt uppe i nåt helt annat 'äventyr'.
*tummen upp för mig*
 
Nu är vi hemma och resten av dagen ska vi nog mest bara slappa i tv-soffan,
heela familjen tillsammans.
*lördagsmys*
 
Så här kan det se ut när vi myser hemma hos oss; 
 
/Izor & Kenzo
 
 

Kommentera inlägget här :