Ringträning på Skutberget.

(Izor & Kenzo)
 
I kväll var det ringträning på Skutberget.
Matte tog oss med och åkte dit.
 
Elisabeth hade lovat att mäta Izor, så att vi inför framtida agilitytävlingar vet att vi anmäler till rätt klass. :-)
Izor kan stoltsera med att vara 31,5 cm hög.
 
Bortsett från mätningen så var vi mest där som åskådare.
Matte agerade hobbyfotograf- precis som hon allt som oftast gör. :-)
Jag (Izor) fick passivitetsträna- vilket jag klarade med flera guldstjärnor i marginalen säger matte. *stolt*
Jag (Kenzo) fick både miljö- och passivitetsträning- även jag belönades med en himla massa guldstjärnor. *tjohoo*
En vän till matte, J, frågade om 'valpen alltid är så där lugn?'.
Det var ju ett väldans gott betyg till mitt uppförande, i a f det jag (Kenzo) visade upp just då. ;-p
 
Matte träffade en himla trevlig dam som oxå har gårdisar.
Hon har två stycken, en hane och en tik, fast hon hade bara tiken med sig i kväll.
Hennes hundar kommer från kennel Stallbackens, Filipstad.
De skulle visst ut på utställningsdebut i Ransäter nu i sommar.
Lycka till!
 
Några bilder från kvällen;
(OBS! Bilderna och dess rättigheter tillhör matte, precis som vanligt...)
 
Förresten, matte vill att vi berättar att bilderna är helt oredigerade och bara rakt av publicerade...
 
 /Izor & Kenzo

Kommentarer :

#1: Ingela

Som vanligt med Linda bakom kameran, fin fina bilder:)))
Ingela

skriven

Kommentera inlägget här :