Ett besök i stallet.

Stallbesök.
 
Tidigare i veckan åkte jag, Inez & matte ner till Tegelbacken, ett stall här i närheten, för att hälsa på en stund.
 
Jag fick röja runt med mina polare, Qase & Mira (även om Mira inte röjde så värst mycket, utan mest letade råttor).
 
Inez hade fullt upp med att kolla hur allt såg ut och hur allt fungerar i stallet.
Hon fick hjälpa till att ge hästarna mat i hagen och hälla upp mat i både hink och krubba inne i stallet.
Detta var ju självklart väldigt spännande och hon tog sina uppgifter på största allvar! :-)
Hon var jätteduktig!
 
Lillmatte är glad! :-)
Kollar in hur det ser ut i boxen...
Luktar gott...
Jag & Mira rotar runt i spånet å Inez håller koll på oss.
Vad hittar Du för spännande, Izor??
Kommunicerar med hingsten... (Notera den underbara utsikten från detta stall!!)
Stalltjejen Inez har just försett hästarna med hö ute i hagarna.
Jag spanar in omgivningarna..
Hallå!! Vad gör Ni där uppe?? (Tilläggas kan att sekunden senare var även Inez där uppe.)
Fina Qase.
Råttjägaren Mira. Snacka om att den hunden har tålamod när det gäller att vänta ut råttorna.
Mysstund i hagen, å alla får vara med; hästar, hundar, vuxna & barn. :-)
Kom fram, kom fram...
 
Det var en nöjd lillmatte som somnade gott i bilen på vägen hem efter vår stund istallet.
 
Å jag var minst lika nöjd och somnade väldans gott jag oxå,
efter att ha fått busa runt med Qase och samtigt haft koll på alla, människor och djur. :-)
 
Tack för detta, Anna!
 
/Izor

Kommentera inlägget här :