Stallhund


I måndags var jag 'stallvovve'. :-)

Eftersom min matte äälskar att hänga i stallet så innebär det ju att även jag hamnar där i bland,
i måndags var en sådan dag.
Vi åkte hem till mattes vän Per och hängde med honom och hans vovve, Ivo, i stallet några timmar.

Det var riktigt roligt faktiskt!

Första halvtimmen gick jag mest runt och var rädd, det var en himla massa konstiga och höga ljud överallt. Konstiga saker och konstiga djur, de både gnäggade och bääää-ade. :-)

Men när jag förstod att inget utav det var särskilt farligt (så länge som jag höll  mig en bit ifrån) så kunda jag slappna av och njuta av besöket.

Jag och Ivo busade runt som tokar stundtals.
Ibland fick Per säga till mig att jag skulle lugna ner mig för att inte slita ut Ivo helt, som skulle iväg och valla med sin matte senare på kvällen.

När matte och Per skulle köra hästarna fick jag & Ivo vänta kvar i stallet.
Antingen så låg vi och sov i någon box eller så låg vi inne i selkammaren.
Det var helt OK, för jag visste ju att när de kom tillbaka så fick vi ju komma ut och vara lösa igen.

Jag var såå trött, så trött efter dessa timmar att jag sov hela em/kvällen när vi kom hem och hela nästa dag!

Hoppas jag får åka hem till Ivo snart igen!!

några bilder;


skönt att vila i skuggan

nya kompisarna

/Izor

Kommentera inlägget här :