Inomhusutställning

I dag var alltså jag och matte på Sörmons ridskola.
Där var det i dag en inofficiell hundutställning, inne i deras ridhus.

Det var premiär för mig i den miljön.
Jag har aldrig varit i ett ridhus tidigare.

Allra först, när vi kom in, var det såklart superspännande!!
Matte säger att jag var som en "tornado" i kopplet;
snurrade runt, runt och hoppade och studsade :-)

Men när det 'riktiga' utställningskopplet kom på så skärpte jag till mig.
Jag kan.
Om jag vill!! ;-)

Det var väldigt kallt när vi kom till ridhuset på morgonen. *brrr*
Som tur är så vet min matte att jag kan vara en liten 'fryslort',
så hon hade fyllt min bur med en fäll och flera fleecefiltar.
Dessutom hade jag två olika täcken med mig.
*tack för det matte*

I dag hade jag en konkurrent i klassen.

Han heter;
Björkils Larry-Lee
(e. Solskåbacka Santos u. Två-Ann)

Jag blev BIR med HP!

I gruppfinalen blev jag BIG-4:a.

Dagens kritik;
"9 månader. av bra modell.
något luftig.
vackert huvud. fina mörka ögon.
bra hals och rygglinje.
bra bröstkorg. något kort överarm.
bra vinkel bak. fina tassar. bra svansansättning.
rör sig lätt och energiskt. bra temperament.
välvisad.
tångbett."











(läskigt med en fladdrig rosett, därav den rundade ryggen)


jag & matte
*kärlek*

/Izor

Kommentarer :

#1: Lillemor

:) Snyggt jobbat Linda o Izor! Vi är så stolta över er:)Izor är verkligen en snygg pojke, bra på väg i sin utveckling!Nice....<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

kram/Lillemor

skriven

Kommentera inlägget här :