Ransäter

Nu har lillmatte somnat (håller tummarna för att hon i nte vaknar igen) så matte & jag har lite tid att sitta vid datorn.

Som jag berättade i går så tillbringade vi lördagen uppe i Ransäter.
Denna helg har det varit hundutställning där i dagarna tre.

Tyvärr så var jag 2 dagar för ung för att få delta.
Jättetråkigt tycker vi!!!

När man är äldre än 4 månader så är man iaf välkommen in på området, så vi tog det som en mysig utflykt.
Lillmatte fick vara hemma så det var en dag när jag hade matte helt för mig själv!! *mysigt*

Aussie & Sophia har haft en helt fantastisk helg.
Jag kan nog inte ens återge alla prestationer..?
Bästa hane, BIR, grupp 5a (eller 6a) och 3 CACIB. Hade de "bara" haft bruksen så hade championtiteln varit deras nu. Som Sophia uttryckte på sin facebooksida; "så nära, men så långt borta.."

Jajja inte denna helg, men det kommer!!

I fredags efter första dagens utställning var det ju lydnadstävlingar på brukshundklubben oxå.
Där blev de klassvinnare med 183,5 poäng och LP1.
GRATTIS!! 







Väl framme i Ransäter på lördagen...
Matte och jag letade oss fram till utställningsringen där alla gårdisar höll till.
Där satt vi och tittade länge, länge...
Jag var så charmig att ringsekreteraren var tvungen att vända sig från ringen- och pågående utställning- för att sätta sig på huk och prata lite med mig. :-)

Gissa om min matte är en stolt matte!?!

Några "gårdisbilder" från Ransäter;
(Matte sa att det inte var lät att fota samtigditgt som hon skulle hålla ordning på mig.)


Denna tik bor i Norge. Hon är ur Sofalex A-kull.
Tror att hon hette Sofalex Anastasia (med reservation för att jag har fel..)

Sofalex Anastasia

Sofalex Anastasia





---------------------------------
I dag har det varit så där vaarmt igen. *pust*
Jag har bara legat still.
Nu är lillmatte vaken igen och "pigg som en mört" så matte har lovat oss en liten kvällspromenix.

/Izor

Kommentera inlägget här :